Redistribució dialògica de l’aula

Per plantejar aquesta activitat proposem que el professor o professora dediqui temps a fer una explicació sobre la ideació del panòptic de Jeremy Bentham, rescatat posteriorment per Michael Foucault, així com les seves implicacions en l’urbanisme de les nostres ciutats (la distribuició de les places públiques, la construcció de gratacels, etc.) i les aportacions des de l’art contemporani sobre aquestes qüestions. El següent enllaç és de gran utilitat per per plantejar el marc teòric de l’activitat: http://martinaderen.com/arte/frente-al-panoptico-estrategias-artisticas-contra-la-vigilancia-actual/

Image

L’activitat plantejada consisteix en realitzar un dibuix en planta de l’aula el més ajustat possible, mesurant de manera aproximada l’espai i els elements que la conformen com les taules i cadires (incloent la del professor o professora).

Una vegada fet això, es pot plantejar als i les alumnes que facin un segon dibuix, però amb una nova distribució de les taules i cadires (així com qualsevol altre element que formi part de l’aula), de tal manera que es generi una relació dialògica entre totes les persones que hi participen a la classe.

El motiu d’aquesta activitat és treballar el dibuix tècnic amb una finalitat pràtica i que permeti l’alumnat el qüestionament dels espais i com el seu disseny pot repercutir en la manera com ens relacionem.

Artistes i referents contemporanis:

Bruce Nauman, “Lived-taped Video corridor” (1969-1970)

Dan Graham, “Body Press” (1970-1972)

Michel Klier, “Der Riese” (1983)

Manu Luksch, “Faceless”

Crèdits/autoria:

Aquesta activitat està basada en el projecte “Laboratori de la sospita” de de Laura Aixalà, Mirari Echávarri i Maria Maggi, i que podeu visitar en aquest enllaç: http://labsospita.tumblr.com/

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s